پیام حزب شهروندان افغانستان به مناسبت فرارسیدن سال 2024 میلادی

فرارسیدن سال جدید میلادی را به ملت صلح دوست افغانستان، هموطنان مقیم کشورهای خارجی و ملت‌های که این تقویم را گرامی می‌دارند، تبریک و تهنیت می‌گوییم.
از آن‌جایی که این تقویم ریشه در میلاد حضرت عیسی مسیح علیه السلام دارد، لازم است که پیام صلح آن پیامبر صلح و دوستی نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
سال نو میلادی در زمانی فرا می‌رسد که در خاورمیانه و جنوب آسیا وضعيت جنگی حاکم است و میلیون‌ها انسان در این قلمروهای جغرافیایی با انواع تهدید و خشونت مواجه هستند.
خشونت‌های گسترده، تبعیض‌های سیستماتیک قومی، مذهبی و جنسیتی در افغانستان کام تک تک شهروندان افغانستان را در این دو سال تلخ نموده است. دوسال است که زنان از تحصیل بازمانده‌اند و امیدواری به آینده را از دست داده‌اند. تروردهای سازمان‌یافته و قتل‌های هدفمند، سرکوب‌های گسترده، نسل‌زدایی و انسان‌زدایی با اهداف قومی و مذهبی ادامه یافته است. یک گروه تروریستی با تغلب قدرت را به دست گرفته و محدودیت‌های شدیدی را علیه حقوق شهروندی مردم افغانستان وضع نموده است.
ما از جامعه جهانی و کشورهای منطقه، نهادهای بین المللی و به خصوص سازمان ملل متحد خواستار آنیم که به وضعیت رقت‌بار ملت افغانستان توجه جدی داشته باشند و برای نجات افغانستان از وضعیت رقت‌انگیز کنونی، مردم افغانستان را تنها نگذارند.
امیدواریم که سال آینده سال صلح و ثبات واقعی در افغانستان و تمام جهان باشد و شهروندان کشور از رنج و محنت‌های فزاینده کنونی با موفقیت عبور نمایند.

درباره ی ayobj954@gmail.com

مطلب پیشنهادی

دوام طالب یا عمومی شدن وحشت در جهان!

دوام طالب یا عمومی شدن وحشت در جهان!

دوام حکومت طالبان در افغانستان به معنای تداوم و تشدید تهدید در جهان است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *