پیام حزب شهروندان نسبت به وقوع سیلاب‌های اخیر در مناطق مختلف افغانستان

در پی وقوع سیلاب‌های بی سابقه در برخی از مناطق کشور، افغانستان در آستانه یک فاجعه تمام عیار قرار گرفته است. در چهار ولایت افغانستان؛ بغلان، بدخشان، غور و هرات سیلاب ها هم تلفات انسانی داشته و هم خسارت‌های هنگفت مالی بوجود آورده است. صدها خانه تخریب شده و بسیاری از مزارع تخریب شده است. برحسب آمار ابتدایی تنها در ولایت بغلان بیش از شصت نفر جان خود را از دست داده اند و بسیاری از خانه‌ها در مناطق مختلف این ولایت ویران شده است. این آمار در حال افزایش است و سطح خسارت بسی بیشتر از برآوردهای ابتدایی است که در رسانه‌ها بازتاب یافته است.
این فاجعه زمانی اتفاق می‌افتد که فقر و بیکاری در کشور گسترش یافته وزیر ساخت‌های مبارزه با حوادث طبیعی در کشور وجود ندارد. حاکمیت خودخوانده گروه طالبان نه با لحاظ اقتصادی و نه به لحاظ فنی و مدیریتی هیچ گونه آمادگی برای مدیریت اوضاع را نیز ندارد.
حزب شهروندان افغانستان از نهادهای امدادرسان بین‌المللی و مردم نیکوکار افغانستان دعوت می‌نماید که در این شرایط بحرانی به کمک مردم نیازمند بشتابند و تا جایی که مقدور است از رنج و محنت مردم آسیب دیده بکاهند. وظیفه دینی و اخلاقی همگان است که که دست یاری به سوی آسیب دیدگان دراز نموده و آنان را در این شرایط رقت بار تنها نگذارند.
برای جانباختگان این حوادث المناک رحمت و رضوان الهی و برای خانواده های آنان صبر و اجر تمناداریم. امیدواریم آسیب دیدگان مورد کمک و مهربانی مردم قرار بگیرند.

درباره ی ayobj954@gmail.com

مطلب پیشنهادی

نشست مردمی حزب شهروندان افغانستان در ویانای اتریش

نشست مردمی حزب شهروندان افغانستان در ویانای اتریش

در تاریخ بیست و سوم جون، حزب شهروندان افغانستان نشست مردمی را در شهر ویانای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *