پیام تبریکی حزب شهروندان افغانستان به مناسبت عید سعید فطر

اینک که در پایان ماه رمضان؛ ماه ضیافت الهی قرار داریم،  از خداوند متعال تمنا داریم که روزه ها و عبادتهای خالصانه مؤمنان را به وجه احسن قبول فرماید. فرارسیدن عید سعید فطر را به کافه مردم افغانستان تبریک و تهنیت می گوییم و آرزوی صلح و ثبات سراسری و رهیدن از حصار جهل مقدس حاکم در کشور عزیزمان را از بارگاه حضرت حق مسئلت داریم.
ملت رنج دیده ما در حالی در این ایام مبارک را جشن می گیرند که در کمال ناباوری از ابتدایی ترین حقوق خویش برخوردار نمی باشند. بخصوص زنان قهرمان و باعزت افغانستان پس از به قدرت رسیدن رژیم سیاه و مستبد حاکم، محکوم به حصر خانگی و نه‌تنها حق تحصیل و کار ندارند، بلکه در بسا موارد حتی حق گشت و گذار و نفس کشیدن را از آنها گرفته اند. فقر و بیکاری گسترش یافته و هزاران شهروند افغانستان مجبور به مهاجرت‌های گسترده گردیده اند.
حزب شهروندان افغانستان با درک از این شرایط رقت‌بار و بن‌بست حاکم در افغانستان، همواره بر ارزش‌های انسانی و اجتماعی شهروندان افغانستان، تأمین دموکراسی و موازین حقوق بشری و هم‌چنان بر یک نظام سیاسی کارآمد به‌منظور بستری برای تعیین سرنوشت جمعی و مشارکت سیاسی معنادار همه ملیت‌ها در این سرزمین جنگ‌زده تاکید نموده و باورمند است که تنها مسیر عبور از این بن‌بست احترام به اراده ملت افغانستان است. مبتنی بر این رهیافت مشروعیت سیاسی نظام تأمین کننده ثبات سیاسی و اجتماعی است. در یک نظام سیاسی مشروع، مشارکت سیاسی همه اقوام و گروه‌ها در قدرت سیاسی از حقوق بنیادین همه شهروندان افغانستان می‌باشد. این مهم بدان معناست که در نبود مشارکت فراگیر و معنادار اقوام افغانستان، نه مشروعیتی ایجاد می گردد و نه نظام سیاسی کارآمد و ثبات آوری محقق می‌شود. ما امیدواریم ملت افغانستان با اتکا بر حقوق بنیادین خویش در ایجاد نظام سیاسی به صورت منسجم از فعالیت‌های حمایت نمایند که بتواند در آیند تمثیل کننده حق مشارکت سیاسی آنها بوده و اراده شهروندان افغانستان را در مسند حاکمیت قرار دهند. باز هم تاکید می نمایم که یگانه راه حل معقول برای برون رفت از وضعیت موجود به رسمیت شناخته شدن حق ملت افغانستان در تشکیل نظام سیاسی و مدیریت آن می باشد.
در پایان یک‌بار دیگر ضمن تبریکات و تمنیات به مناسبت عید سعید فطر، آرزوی خوشی‌های مضاعف در پرتوی یک صلح و امنیت سراسری و رفاه اجتماعی برای ملت باهم برادر کشور عزیزمان افغانستان را تمنا داریم.

درباره ی ayobj954@gmail.com

مطلب پیشنهادی

نشست مردمی حزب شهروندان افغانستان در ویانای اتریش

نشست مردمی حزب شهروندان افغانستان در ویانای اتریش

در تاریخ بیست و سوم جون، حزب شهروندان افغانستان نشست مردمی را در شهر ویانای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *